We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.
Wat heeft jou geïnspireerd om je te specialiseren in foetale behandelingen? “Toen ik in 1986 voor Verloskunde koos, wist ik nog niet dat het überhaupt mogelijk is om een behandeling toe te passen bij een ongeboren kind. Ik ging aan het werk als teamleider op de afdeling Verloskunde en kwam op die manier in aanraking […]
Nieuwe werkwijze Een speciale afdeling in het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) heeft een nieuwe werkwijze. Elke ochtend bespreken de internist, cardioloo...
In de praktijk In een enquête van de KNMG en NOS zijn bijna 700 artsen ondervraagd over hun ervaring met medische desinformatie. 85% van de artsen ha...
Medical students and residents have been protesting for months against the South Korean governmental policy of increasing the number of physicians.1,2 In the Correspondence from Dongju Shin and Dong-Jin Shin written in support of the protest,1 the important realities of the South Korean health-care system have been obscured.
Medicine is in the dawn of a fundamental shift from using artificial intelligence (AI) as tools to deploying AI as agents. When used as a tool, AI is passive and reactive. Even powerful medical AI foundation models today remain tools that depend on human users to provide input and context, interpret their output, and take follow-up steps. To fully unlock AI's potential in medicine, clinicians need to make the key conceptual shift from using AI as sophisticated calculators to embracing AI as health-care teammates.
Afghanistan's de facto authorities have made the alarming decision to ban women from studying nursing and midwifery.1 This policy, along with the broader ban on girls completing education beyond grade six, has severe social and economic consequences.1 According to UNICEF, the ban on secondary education for girls alone cost the Afghan economy at least US$500 million in 2022. Allowing the 3 million girls from that year's cohort to complete secondary education could have contributed $5·4 billion to the economy.